Każdy aktywny zawodowo był na pewno chociaż raz na jakimś szkoleniu. Obojętnie, czy chodzi o pokojówkę, czy o dyrektora banku. Podnoszenie kwalifikacji pracowników jest potrzebne niezależnie od branży i zawodu. Niektóre duże firmy wynajmują inne, wyspecjalizowane w tym podmioty, aby przeprowadziły szkolenia biznesowe dla ich zespołu. Jeszcze inne wysyłają swoich pracowników na szkolenia, które odbywają się poza siedzibą ich pracodawcy, często wiele kilometrów dalej, w specjalnym centrum szkoleniowym. W obu przypadkach mamy do czynienia ze zjawiskiem, gdzie szkolenia dla pracowników nie przeprowadza ich przedsiębiorstwo, a firma zewnętrzna. To często stosowany przez pracodawców mechanizm. Dlaczego? Wielu z nich po prostu nie ma odpowiednich narzędzi, ani też odpowiednich specjalistów, którzy nadają się do przeprowadzania takich szkoleń. Nie każdy musi być przecież dobrym mówcą, czy mieć umiejętność nauczania innych. Niektórzy się w tym nie odnajdują. Dlatego firmy wolą korzystać z pomocy z zewnątrz.