Nieustannie zwiększająca się liczba użytkowników Internetu sprawiła, iż specjaliści od reklamy i marketingu zadomowili się na dobre w sieci. Cele reklamy pozostały niemal takie same. Zmieniły się jednak formy przekazu, docelowy „target” oraz wykorzystanie informatycznych zasobów. Przyjrzyjmy się temu zjawisku bliżej. Reklama w Internecie to w gruncie rzeczy nic nowego. Nadal głównym założeniem reklamy jest zwiększenie sprzedaży danego produktu, bądź też wygenerowanie odpowiedniego ruchu na stronie internetowej. Reklama online posiada jednak wiele zalet, które dają jej przewagę nad tradycyjnym sposobem reklamowania. Ta Internetowa jest w pełni multimedialna, pozwala na bezpośrednie dotarcie do docelowej grupy odbiorców oraz zależy od nastawienia użytkownika sieci, gdyż obserwuje tylko te reklamy, które są w stanie go zainteresować. Można by rzec, iż przyszłość skupia się na elektronicznym sposobie przekazywania informacji, zaś tradycyjne metody przechodzą nieubłaganie do lamusa. Nowe czasy wymagają nowych środków.