Zaczynasz swoją przygodę z SEO copywritingiem, ale nie wiesz, jak radzić sobie dobrze z pisaniem takich tekstów, które będą podobały się twoim klientom? Dobrym copywriterem nie zostaje się od razu, trzeba doświadczenia, niemniej na początek niezbędna jest też elementarna wiedza. Bez niej zna przygotować tekst całkowicie nieodpowiedni, który zamiast przynieść pożytek, sprawi, że strona, która będzie on promował, będzie radziła sobie jeszcze gorzej.
Oto 5 najważniejszych wskazówek dla tych osób, dla których SEO copywriting jeszcze nie jest całkowicie jasny.

1. Oryginalność. To właśnie ona jest kluczowa. Internet jest pełen podobnych treści, jednak jeśli będą one takie same, wówczas można zapomnieć o skutecznym promowaniu stron. Obowiązuje absolutny zakaz kopiowania innych tekstów z sieci.

2. Pamiętaj o słowach kluczowych. SEO copywriting różni się od zwykłego tym, że copywriter musi pamiętać o tym, żeby zawrzeć w tekście słowa kluczowe i odpowiednio je wyeksponować. Nieraz słowa te wymagają małej gimnastyki, aby ładnie wkomponować w zdanie takie frazy jak „pożyczki warszawa”. Dla urozmaicenia tekstu można stosować w nim także synonimy słów kluczowych, ale nigdy nie wolno zmieniać tych żelaznych, które muszą na sto procent znaleźć się w treści.

3. Interesująca treść, ale nie tylko dla czytelnika. Pisząc Presell Pages, trzeba sobie zdawać sprawę, że pewnie nikt ich nie przeczyta. Inaczej jest z profesjonalnymi artykułami. W każdym z tych przypadków liczy się jednak jakość treści. Im lepsza, tym większa skuteczność promocji. Pisz na temat, nie snuj bajecznych wizji.

4. Zróżnicowane edukacyjnie teksty są milej widziane. Tytuł, nagłówki, wyliczenia, synonimy słów kluczowych, ich odmiany urozmaicają tekst i powodują, że jest on lepszy jakościowo dla robotów wyszukiwarek, a dodatkowo dla zwykłego czytelnika jest on też łatwiejszy w ogarnięciu.

5. Pamiętaj o poprawianiu błędów. Błędy ortograficzne, interpunkcyjne, stylistyczne, gramatyczne mogą kłuć w oczy w tekście. Warto zawsze dbać o poprawność pisowni i sprawdzać teksty, aby uniknąć rażących błędów i literówek.