Konieczność logowania i zakładania konta w księgarni

Na samym początku działalności wszelkich księgarni internetowych w Polsce koniecznym było, aby móc zrobić zakupy, założenie konta klienta na danym portalu i zalogowanie się, przed złożeniem zamówienia. Z biegiem lat i przyrostem konkurencji na rynku nie jedna księgarnia elektroniczna zaprzestała tego procederu. Znowu wraca tu temat, że klienci stali się bardzo wybredni i wymagający, ponieważ to właśnie z powodu ich zachowań koniecznym było zastosować takie rozwiązanie. Okazuje się, iż na rynku jest wiele osób, które czasami nie chce zakładać konta w danej księgarni elektronicznej i to wcale nie ze względu na niechęć podawania własnych danych osobowych. Bardzo często klient zwyczajnie myśli, iż zamierza w danej księgarni dokonać zakupu jednorazowo i raczej nie zamierza już do niej wracać. Wiele księgarń udostępniło taką opcję, z zastrzeżeniem, że wszelkie przesyłki możliwe są jedynie po przedpłacie na konto, coś za coś. Te księgarnie, które umożliwiły zakupy bez rejestracji dobrze na tym wyszły, ponieważ w takiej sytuacji, owszem anonimowe osoby nie zostają stałymi klientami, ale pomimo wszystko dokonują, nawet jednorazowych zakupów. Gdyby istniała jedynie możliwość dokonania zakupu tylko i wyłącznie zakładając konto klienta, zakupy by się nie odbyły, bo klient poszedłby w inne miejsce.